تبلیغات و نیازمندی های صنعت ساختمان معرفی محصولات

ارتقاء کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است

ارتقاء کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است

ارتقاء کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است

ارتقاء کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است

اخبار ساختمان به نقل از “خبرگزاری مهر” ، علی فرخزاد روز چهارشنبه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در جمع خبرنگاران که در استانداری برگزار شد اظهارداشت:

۲۶ هزار نفر کشته و۳۰ هزار مجروح در زلزله بم برای ما تلنگری است تاهمواره خود را در معرض آسیب ببینیم و برای ارتقاء فرهنگ عمومی و ایمن سازی تلاش کنیم.

وی افزود:

برای این که کمتر آسیب ببینیم باید ‌عوامل متعددی را که در کیفیت ساخت و سازها موثرند شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم که بخشی از کار مربوط به شهرداریهاست.

فرخزاد تصریح کرد:

نظارت در ساخت با سازمان نظام مهندسی است و سه سال متوالی ما توانستیم رتبه برتر در این عرصه را کسب کنیم و شرایط ما در قزوین از نظر کیفیت ساخت و ساز خوب است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد:

۵۰ درصد اماکن روستایی مقاوم سازی شده و باید تلاش کنیم تا استفاده از مصالح استاندارد در اولویت سازندگان بخش خصوصی و دولتی باشد.

وی گفت:

آموزش استادکاران و عوامل ساخت هم می تواند در کیفی سازی ساختمانها موثر باشد لذا در سال گذشته ۳۲ هزار نفر آموزش دیدند و کارت مهارت گرفتند.

فرخزاد اضافه کرد:

متوسط  عمر مفید ساختمان های کشور حدود ۳۰ سال و در سایر کشورها ۸۰ تا ۱۰۰ سال است و باید با استفاده از مصالح مرغوب عمر ساخت را بالا ببریم زیرا افزایش یک سال عمر مفید ساختمانها معادل ۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی است.

وی گفت:

سال گذشته دو هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی و یک هزار میلیارد تومان توسط شهرداری ها و مراکز دولتی در استان ساخت و ساز انجام شد که حفظ این سرمایه های ارزشمند بسیار ضروری است و باید آنها را در برابرحوادث ایمن کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین در خصوص چالش های بافت فرسوده در استان هم یادآورشد:

بافت های ناکارآمد شهری که درآن بافت تاریخی و قدیمی هم وجود دارد از نقاط آسیب پذیر در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی است که باید برای آن تدبیر کنیم.

وی گفت:

در استان قزوین حدود ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که با سیاست جدید دولت تسهیلات خوبی برای بازسازی ونوسازی این مکانها پیش بینی شده است.

فرخزاد اضافه کرد:

ساخت مسکن امید در این بافت به دلیل وجود زیرساخت های لازم در دستور کار است که آن را عملیاتی می کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت:

یکی از مشکلات بافت های تاریخی شکستگی لوله های آب است که خسارت های زیادی به ما وارد می کند که برای نوسازی ۳۰ کیلومتر از این شبکه امسال ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران و ازسوی شهرداری و دستگاههای ذیربط هم ۸۰ میلیارد ریال پیش بینی کرده ایم.

فرخزاد افزود:

در سال گذشته پسماندهای صنعتی هفت استان کشور به سایت محمدآباد قزوین منتقل می شد که با تصویب کارگروه پسماند، این کار امسال ممنوع شده و در پسماندهای شیمیایی و عفونی نیز که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قزوین است از سال آینده هیچ نوع پسماندی از خارج استان برای دفن به این استان منتقل نمی شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد:

برای کیفی سازی ساخت و سازها برخی مصالح مثل آسفالت هم مشمول استاندارد اجباری شده و با سخت گیری در امور آزمایشگاههای کنترل مصالح در حال حاضر نسبت به فعالیت ۴۲ ازمایشگاه سختگیرانه تر عمل می کنیم.

فرخزاد با اشاره به معین بودن استان قزوین برای پایتخت در حوادث غیر مترقبه گفت:

قزوین بعنوان استان معین منطقه ۲۲ تهران تعیین شده که با برنامه ریزی منسجم و تمهیدات لازم باید آماده خدمت رسانی در شرایط بحران به بخشی از مجموعه پایتخت هم باشیم.

وی اضافه کرد:

خوشبختانه مدیریت بحران استان از توانمندی بالایی در حوادث برخوردار است و در زلزله کرمانشاه توانست موفق عمل کند و در صورت بروز حوادث در استان و سایر استانها می تواند موثر عمل کند.

منبع

نوشته ارتقاء کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است اولین بار در اخبار ساختمان، دکوراسیون داخلی، مصالح و تجهیزات. پدیدار شد.

ادامه مطلب —->ارتقاء کیفیت ساخت و سازها با مصالح استاندارد در اولویت است