تبلیغات و نیازمندی های صنعت ساختمان معرفی محصولات

صفحات توییتری برخی افراد سرشناس هک شد

در این نوشته میخوانید

حساب های توییتری الون ماسک، جف بزوس، بیل گیتس و باراک اوباما هک شد و هکرها از این اشخاص درخواست بیت کوین کردند.

 

در یک حادثه سایبری بزرگ، حدود 130 حساب توییتر افراد مشهور، از جمله باراک اوباما و بیل گیتس، هک شده‌اند.

همچنین حساب‌های کاربری جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کانیه وست (خواننده)، ایلان ماسک (بنیانگذار تسلا و اسپیس اکس)، و جف بزوس (موسس آمازون) نیز هک شده و پیام‌هایی در ارتباط با رمزارز ظاهر شده است.

در بیشتر این پیام‌ها، قول داده می‌شود که هر کسی که پولی به یک حساب خاص رمزارز بیت‌کوین واریز کند، دو برابر آن را دریافت خواهد کرد. گفته می‌شود چندصد نفر فریب این هک را خورده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار دلار به این حساب ریخته شده است. بسیاری از توییت‌های هک شده به سرعت پاک شد.

در توییتی که در حساب آقای گیتس ظاهر شد، آمده بود: “همه از من می‌خواهند درآمدهایم را ببخشم و حالا وقتش رسیده. شما هزار دلار بفرستید، من برایتان دو هزار دلار می‌فرستم.” در حساب رسمی ایلان ماسک هم پیام مشابهی ظاهر شد که می‌گفت هر مقدار بیت‌کوین که “ظرف یک ساعت آینده” به حساب واریز شود، دو برابر خواهد شد.

در ادامه این توییت، علاوه بر لینک یک حساب بیت‌کوین، آمده بود: “امروز به خاطر کووید-۱۹ احساس بخشندگی می‌کنم.” هر کدام از کسانی که حساب‌هایشان هک شده، میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند. توییتر بعداً گفت که در حال بررسی این حادثه است و به زودی بیانیه‌ای صادر می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 12 =