تبلیغات و نیازمندی های صنعت ساختمان معرفی محصولات

قیمت مسکن تصاعدی بالا رفت

قیمت مسکن تصاعدی بالا رفت

قیمت مسکن تصاعدی بالا رفت

قیمت مسکن تصاعدی بالا رفت

اخبار ساختمان به نقل از “خبرگزاری ایسنا” ،  بازار مسکن طی چند ماه گذشته با افزایش بی‌رویه قیمت مواجه شده، چنانچه در برخی از نقاط شهر اصفهان هر مترمربع خانه تا ۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود و از سوی دیگر خانه‌های حاشیه شهر نیز از این گرانی در امان نیستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان منطقه اصفهان، در تحلیل وضعیت بازار مسکن، اظهار کرد:

قیمت مسکن بعد از نوسانات شدید بازار ارز و سکه به‌طور غیرمنطقی افزایش یافت و عملاً بدون اینکه تقاضای جدیدی ایجاد شود قیمت‌ها به صورت تصاعدی و در برخی از موارد حتی تا ۱۰۰ درصد بالا رفت.

رسول جهانگیری گفت:

متأسفانه باوجود بازگشت آرامش به بازار سکه و ارز، اتفاقی در بازار مسکن حاصل نشد، چراکه قیمت بازار مسکن به صورت روزانه تغییر نمی‌کند.

وی ادامه داد:

با توجه به اینکه قیمت‌ها بر اساس تقاضای کاذب افزایش یافته، بازار مسکن بعد از مدتی به رکود خواهد رفت و افرادی که فروشنده واقعی هستند به طور حتم به فروش ملک خود با قیمت قبل از نوسانات بازار راضی می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه بازار مسکن تا پایان سال شاهد تحرک و رونقی خواهد شد؟ اظهار کرد:

متأسفانه نوسانات بازار ارز ریشه اقتصادی نداشت و بر اساس شاخص‌های اقتصادی تغییر نکرده بود که اکنون موجب ساخت‌وساز در حوزه مسکن شود.

این تغییرات به صورت غیرمنطقی و تقاضای کاذب ایجاد شد که نتیجه مثبتی به دنبال نداشت.

خانه‌هایی که متناسب با نیاز اصفهانی‌ها ساخته نشد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان اصفهان درباره کمبود مسکن در اصفهان و آمار خانه‌های خالی این شهر، گفت:

با توجه به بافت جمعیتی اصفهان تقاضای بازار مسکن تقریباً همیشه وجود دارد، اما باید برنامه‌ریزی دقیقی از سوی متولیان ساخت‌وساز مطابق با نیاز جامعه، انجام شود.

جهانگیری با تأکید بر اینکه امروز نیاز جامعه با ساخت‌وسازهایی که در سال‌های اخیر انجام شده مطابقتی ندارد، اظهار کرد:

حدود یک دهه گذشته هر فرد بر اساس سلیقه خود وارد بازار مسکن شد و بدون تجربه و نیازسنجی شروع به ساخت‌وساز کرد که نتیجه آن ساخت آپارتمان‌های لوکس با متراژ بالا بود که اکنون مناسب یک خانواده یک یا دو فرزندی نیست.

وی ادامه داد:

در حال حاضر تقاضای عمده مردم اصفهان آپارتمان‌های ۶۰، ۷۰ و در نهایت ۱۰۰ متری است، درحالی‌که بیشتر ساخت‌وسازها بالای ۱۰۰ و ۱۵۰ متر است که مشتریان خاص تنها خریدار آن هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد:

اگر دولت زیرساخت‌های ساخت‌وساز را فراهم و موجب رونق بازار مسکن شود، قابلیت سرمایه‌گذاری بسیاری در این زمینه ایجاد خواهد شد و مردم متناسب با نیازشان اقدام به خرید مسکن می‌کنند.

جهانگیری درباره میزان قیمت هر مترمربع آپارتمان در نقاط مختلف اصفهان، اظهار کرد:

قبل از نوسانات بازار سکه و ارز هر مترمربع واحد آپارتمانی در حاشیه شهر اصفهان بین یک تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری می‌شد و این قیمت در مناطق بالای شهر بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بود.

وی افزود:

در حال حاضر قیمت هر مترمربع در حاشیه شهر اصفهان به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۳ میلیون تومان و در نقاط بالای شهر و حاشیه زاینده‌رود به طور موردی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع

 

نوشته قیمت مسکن تصاعدی بالا رفت اولین بار در اخبار ساختمان، دکوراسیون داخلی، مصالح و تجهیزات. پدیدار شد.

ادامه مطلب —->قیمت مسکن تصاعدی بالا رفت