تبلیغات و نیازمندی های صنعت ساختمان معرفی محصولات

رشد ۲۰ درصدی قیمت ساختمان در سال آینده

رشد ۲۰ درصدی قیمت ساختمان در سال آینده

رشد ۲۰ درصدی قیمت ساختمان در سال آینده

رشد ۲۰ درصدی قیمت ساختمان در سال آینده

اخبار ساختمان به نقل از “خبرگزاری ایسنا” ، رئیس هیأت مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی گفت:

سال آینده با رشد ۲۰ درصدی قیمت ساختمان روبه‌رو خواهیم بود.

 محمود پژوم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه معتقد هستیم اگر بخش خصوصی به عرصه اقتصاد ورود پیدا نکند مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد، عنوان کرد:

بنابراین دولت باید نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داشته باشد، به عنوان فعالین بخش ساخت‌وساز با ایجاد اشتغال در صنعت ساختمان امیدواریم چرخ اقتصاد را روان کنیم و همچنین مشکلات اقتصادی سال آینده را به حداقل برسانیم.

وی افزود:

اگر شیوه ارتباط دولت با بخش خصوصی مانند زمان گذشته ادامه پیدا کند در زمینه رشد اقتصاد توفیقات خوبی نخواهیم داشت لذا باید مدیران کل و مدیران ارشد برای روان‌سازی امور تفویض‌کاری کنند و از طرفی باید گزارش روند پیشرفت کار از مسئول مربوطه گرفته شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی بیان کرد:

با توجه به حضور آقای رزم حسینی به عنوان استاندار و دید کلان ایشان بسیار امیدوار هستیم که اتفاقات خوبی در حوزه ساخت‌‎وسازِ استان شکل گیرد.

از این جهت باوجود ظرفیت ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی برای سال آتی چنانچه آهنگ ساخت‌وسازها هماهنگ و به خوبی پیش نرود با رکود تورمی در بخش مسکن مواجه خواهیم بود.

پژوم در خصوص مشکلات تأسیسات زیربنایی، عنوان کرد:

یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم تأسیسات زیربنایی بوده که همچنان با آن درگیر هستیم به نحوی که ساخت‌وساز انجام شده اما به دلیل عدم اختصاص انشعابات انرژی، سازنده را با تأخیر در تحویل و پرداخت خسارت به مواجه کرده است.

وی ادامه داد:

مشکلات تأسیسات زیربنایی در محور صاحب الزمان به خوبی حس شده به طوری که تحویل این پروژه را با تأخیر ۲ برابر زمان تعیین شده روبه‌رو و همچنین شرکت سازنده را با زیان مواجه کرده است، با توجه به اینکه شهرداری در این پروژه دخیل بوده با وجود گذشت ۳ سال از پایان کار تاکنون نتوانسته‌ایم پایان کار این پروژه را اخذ کنیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ساخت‌وساز در شورای شهر گذشته، بیان کرد:

در دوره قبلی شورا با وجود فضای بسیار برای سرمایه‌گذاری به دلیل فراهم نبودن شرایط، شاهد خروج سرمایه‌داران از استان و سرمایه‌گذاری آن‌ها در استان‌های دیگر بوده‌ایم، اما با توجه به اینکه شورای پنجم توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی دارد اما به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در این خصوص نتوانسته‌ایم عملکرد خوبی داشته باشیم.

پژوم در خصوص مشاوره در امر خرید واحد‌های مسکونی، تاکید کرد:

توصیه ما به مردم این است که اگر واحد می‌خواهند خرید و یا پیش خرید کنند حتماً با انجمن انبوه سازان به عنوان راهنما مشاوره گیرند تا دچار مشکلات آتی نشوند و همچنین تضمینی برای عقد قرارداد داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال آینده رشد ۲۰ درصدی قیمت ساختمان را در پیش خواهیم داشت، بیان کرد:

زمانی که نرخ دلار افزایش می‌یابد تأثیر مستقیمی بر فولاد و تأسیسات ساختمانی دارد که در نتیجه منجر به افزایش قیمت تمام شده ساخت‌و ساز می‌شود از این جهت اگر قیمت دلار در سال آینده حفظ شود، سال آتی با رشد ۲۰ درصدی قیمت ساختمان روبه‌رو خواهیم بود.

همچنین در ادامه این نشست نعمت الله ظریف، دبیر انجمن صنفی انبوه سازان، با اشاره به اینکه طرح تفصیلی مشهد به روز نشده است، بیان کرد:

به طور مثال شهرداری در بعضی از مناطق تراکم کم و یا زیاد اعمال می‌کند و از طرفی تراکم کم برای سازندگان صرفه اقتصادی نداشته در نتیجه به دنبال خرید سقف مازاد، پیشروی‌های طولی و اجرای خلاف بوده این موارد برای سازندگان سود نداشته و روند ساخت را برای سازنده طولانی‌تر می‌کند، لذا شهرداری باید روال مناطق را به‌روز رسانی کند.

وی در خصوص بافت فرسوده عنوان کرد:

حدود ۲ هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده در مشهد وجود دارد که از این مقدار حدود ۳۶۰ هکتار اطراف حرم بوده که در قالب ۹ محله تفکیک شده است.

منبع

نوشته رشد ۲۰ درصدی قیمت ساختمان در سال آینده اولین بار در اخبار ساختمان، دکوراسیون داخلی، مصالح و تجهیزات. پدیدار شد.

ادامه مطلب —->رشد ۲۰ درصدی قیمت ساختمان در سال آینده