• این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 13 سال، 7 ماه پیش بدست ehsan به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2762
    ehsan
    مشارکت کننده

    مهندسان ناظر و جوشکاران ساختمان، آموزشهای لازم را برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و چگونگی جوشکاری درست و علمی با هدف کاهش خطرات فرامی گیرند.

    نظام الدین برزگری افزود: در این زمینه تفاهمنامه ای امضا می شود و مهندسان ناظر و جوشکاران ساختمان آموزشهای لازم را برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و چگونگی جوشکاری درست و علمی خواهند دید. وی از امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان های نظام مهندسی کشور و فنی و حرفه ای در آینده نزدیک خبر داد و این امر را بسیار مطلوب و مفید دانست.
    استانداردسازی مصالح ساختمانی
    برزگری با اشاره به اینکه این سازمان در شورای توسعه نظام مهندسی وزارت مسکن و شهرسازی عضو است، افزود: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در این شورا سال 84 استانداردسازی مصالح ساختمانی را مطرح و تصویب کرد. وی اضافه کرد: استاندارد بین المللی صنعت جوش در جهان ایزو “آی ای دبلیو” است که در مرکز جهانی ساماندهی جوش تایید شده و در تمام کشورها نیز اجرای آن اجباری است.
    این مسئول خاطرنشان کرد: مهندسان ناظر در ساختمانها موظفند با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و دستگاههای سنجش استحکام جوش که متعلق به شرکتهای بازرسی است بر جوشکاری ساختمانهاو سازه ها نظارت کنند.
    کسب نخستین استاندارد بین المللی در زمینه اجرای آزمونهای غیرمخرب
    ناصر راستخواه، معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور نیز گفت: سازمان انرژی هسته ای کشورمان نخستین استاندارد بین المللی را در زمینه اجرای آزمونهای غیرمخرب دریافت کرده و تنها مرجع آزمونها و آزمایشهای غیرمخرب در زمینه ایمنی جوش در سازه های فلزی است.
    وی با اشاره به بالاترین کیفیت جوشکاری در صنایع هسته ای گفت: سازمان هسته ای کشور از سال 78 با تلاش متخصصان کشور موفق شد به بالاترین کیفیت جوشکاری در صنایع هسته ای دست یابد که این امر بسیار مطلوب است. این مسئول یادآور شد: همچنین پس از آن آزمونها و تستهای ایمنی را در صنعت جوشکاری انجام داد و نتایج مطلوب حاصل شد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.