در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2757
    imported_saeed
    مشارکت کننده

    آخرین مرحله در ترسیم ، چاپ آن می باشد.برای چاپ در اتوکد می توانید از دکمه Plot استفاده کنید یا کلید Ctrl+p را همزمان بفشارید.(همانند شکل زیر )

    سپس پنجره Plot به نمایش در می آید.

    در قسمت Page setup می توانید در کادر Name کلیک نموده و یک تنظیم صفحه موجود را انتخاب کنید تا چاپ پلات این ترسیم بر اساس همان صفحه بندی و تنظیمات اجرا شود. یا می توانید در این فیلد ، گزینه Import را انتخاب نموده و تنظیمات صفحه موجود در سایر ترسیمات را وارد کنید.
    در قسمت Printer/plotter نام چاپگر یا پلاتر متصل شده و موجود در سیستم را انتخاب می کنید. می توانید گزینه Plot to file را فعال کنید تا به جای پلات بر روی کاغذ ، پلات تهیه شده داخل یک فایل در کامپیوتر ذخیره شود.
    در فیلد Paper size ابعاد کاغذ مورد استفاده برای چاپ پلات را انتخاب می کنید. در فیلد Number of copies تعداد نسخه های چاپی از پلات این ترسیم را مشخص می کنید.
    در قسمت plot area بطور پیش فرض گزینه Layout انتخاب شده که صفحه بندی را چاپ می کند. اما می توانید در فیلد What to plot کلیک نموده و گزینه های Display یا Extents یا Window را انتخاب کنید.این
    Limits:ناحیه تعریف شده د رفضای Limits چاپ می شود.
    Extents:کل موضوعات رسم شده چاپ میشود.
    Display:موضوعاتی که در حال حاضر در صفحه ترسیم مشاهده می شود.
    Window:این گزینه با تعیین دو گوشه یک مستطیل،موضوعات داخل آن را چاپ می کند.
    در قسمت Plot offset می توانید پلات را از گوشه چپ پایین آن جابجا کنید اگر قرار نیست تا کل صفحه بندی را پلات نمایید بهتر است گزینه Center to plot را فعال کنید تا مرکز ناحیه ای که باید چاپ شود د رمرکز پلات قرار گیرد.
    در قسمت Plot scale در فیلد Scale مقیاس چاپ پلات را انتخاب کنید.
    در قسمت Plot style talbe می توانید یک جدول سبک پلات را انتخاب نمایید.
    در قسمت Shaded viewports options می توانید وضعیت نمایش در فضای مدل را تغییر دهید.
    در قسمت Plot options گزینه Plot object line weights را می توانید غیر فعال نمایید تا هنگام چاپ ترسیمات از ضخامت خط نسبت داده شده به اشیا استفاده نشود. گزینه Plot with plot styles این امکان را فراهم می کند تا لایه ها با سبک پلات تنظیم شده چاپ شوند. اگر این گزینه را غیر فعال نمایید ، سبکهای پلات اختصاص یافته به اشیا داخل لایه ها هنگام چاپ محاسبه نمی شوند. گزینه Plot paperspace last سبب می شود تا اشیا قرار گرفته در فضای کاغذ در آخرین مرحله چاپ شوند.
    در قسمت Drawing orientation گرایش چاپ ترسیم روی کاغذ را مشخص می کنید.
    پس ار اعمال این تغییرات با کلیک بر روی دکمه preview ، پیش نمایش از چاپ به نمایش در می آید.
    در صورت کلیک بر روی دکمه Ok نقشه ترسیم چاپ می گردد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.