در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #3073
    morteza
    مشارکت کننده

    بسمه تعالی
    اجرای کار گچ کاری
    1- اول از هر چیز باید یک ریسمان به دیوار به به صورت چپ و راست و بالا پایین کشید تا اندازه گچ خور هر دیوار را بدست آورده که اگر جای با ناصافی دیوار روبرو شدیم با یک اندازه متعادل آن را گچ کاری کنیم.
    2- اولین مرحله کُرم گذاری بعد از ریسمان که مشخص شده است چه مقدار لازم به گچ خوردن دیوار می باشد بعد کُرم ها را شاغول کرده و با استفاده از شمشه آهنی تیر یا شمشه گیری را انجام داده و به صورت افقی و به اندازه هر فاصله هر شمشه باید حداقل 5/1 تا 2 متر باشد.
    3- ساخت گچ و خاک که اگر به صورت کیسه ای باشد یک کیسه سیمان 50 کیلویی باید دو کیسه خاک 15 کیلویی با هم مخلوط کرده و آماده استفاده در کار می شود. ( لازم به ذکر است که اگر در فصل سرما باشیم باید مقدار گچ بیشتر از خاک باشد ) ( جدیدا هم به گچ و خاک نیز سیمان سفید اضافه می شود جهت استحکام و ترک نخوردن آن )
    4- در انجام کار گچ و خاک حتما باید دیوارها ریسمان کشی و زاویه به صورت گونیا باشد، در ضمن قطر گچ و خاک بیشتر از 4-3 سانتی متر نباید باشد. مگر در موارد خاص – دیوار گونیا نباشد جای که باد بند باشد – جای که توری استفاده شده باشد.
    پس از اتمام کار گچ و خاک می بایست یک فاصله بین سفید کاری باشد یعنی اینکه گچ و خاک اولیه خشک شود.
    در شروع کار سفید کاری باید اولین کاری که کرد یک آب به دیوار گچ و خاک شده گرفته شود تا گرد و خاک آن پاک شده جهت اتصال گچ به گچ و خاک.
    قطر سفید کاری تقریباً 1 سانتی متر است.
    در زمان سفید کاری می بایست حتما جاهایی که ترک گچ و خاک یا شوره آجر که به گچ و خاک بیرون می زند بر طرف شود. تا در موقع سفید کاری شوره دوباره بیرون نزند.
    نام دانشجو : جواد میرزاخانی

    [size=medium][/size]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.