• این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 13 سال، 7 ماه پیش بدست ehsan به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2763
    ehsan
    مشارکت کننده

    رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در مراسم امضای دو تفاهمنامه همکاری با سازمان انرژی هسته ای کشور و انجمن تولیدکنندگان جوش و برش ایران از تدوین و اجرای 179 استاندارد در صنعت جوش خبر داد.

    نظام الدین برزگری با اشاره به اینکه تا پایان امسال تمام استانداردهای روز اروپا در بخش صنعت جوش تدوین خواهد شد ، گفت: این استانداردها از سال آینده در صنعت جوش بویژه در جوش ساختمانها به منظور افزایش استحکام سازه ها اجباری خواهد شد. وی افزود : استاندارد بین المللی صنعت جوش در جهان ایزو “آی ای دبلیو” است که در مرکز جهانی ساماندهی جوش تایید شده و در تمام کشورها نیز اجرای آن اجباری است.

    برزگری با تاکید بر افزایش استحکام سازه ها و ساختمان های اسکلت فلزی در مقابل حوادث طبیعی به ویژه زلزله گفت : در زلزله بم بیش از 40 درصد تخریب ها مربوط به ساختمان های سازه فلزی و رعایت نکردن استانداردهای جوش در این ساختمانها بود. رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به اینکه این سازمان در شورای توسعه نظام مهندسی وزارت مسکن و شهرسازی عضو است ، افزود: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در این شورا سال 84 استاندارد سازی مصالح ساختمانی را مطرح و تصویب کرد به طوری که پروانه کاربرد علامت استاندارد در مصالح ساختمانی از 195 پروانه به 2950 پروانه در سال 88 رسیدو در همین شورا نیز استانداردسازی جوش صنعت ساختمان مطرح و تایید شد.

    برزگری در خصوص چگونگی اجرای استاندارد جوشکاری در سازه های فلزی به ویژه ساختمان های مسکونی در حال ساخت گفت: مهندسان ناظر در ساختمان ها موظفند با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و دستگاههای سنجش استحکام جوش که متعلق به شرکتهای بازرسی است بر جوشکاری ساختمانها و سازه ها نظارت کنند و پس از آزمایش ، برگه تایید صلاحیت بدهند. وی همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان های نظام مهندسی کشور و فنی و حرفه ای در آینده نزدیک خبر داد و افزود: براساس این تفاهم نامه ها مهندسان ناظر و جوشکاران ساختمان آموزش های لازم را برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و چگونگی جوشکاری درست و علمی ، خواهند دید تا استاندارد جوشکاری به درستی رعایت شود.

    رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مجموع سرمایه گذاری را در صنعت ساختمان و عمرانی بیش از هزار میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به سرمایه گذاری کلان در این زمینه سازمان استاندارد ، پیش نویس رعایت استاندراد جوش و جوشکاری را به ویژه در بخش مسکن آماده و در یک طرح عمرانی دولتی در مسکن مهر اجرا کرد و پس از آن استانداردهای ملی و بین المللی جوش و جوشکاری تدوین شد که پس از امضای تفاهم نامه این استانداردها اجرایی می شود. ناصر راست خواه معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور نیز در مراسم امضای یادداشت تفاهم با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تاکید کرد: آزمایش استانداردهایی مانند تعیین ایمنی صنعت جوش بر عهده سازمان هسته ای کشور است. وی گفت : برای تعیین ایمنی جوش و جوشکاری در سازه های فلزی باید آزمون های غیر مخرب برای دستگاههای سنجش ایمنی جوش انجام شود تا پس از تایید سلامت تجهیزات سنجش ، صحت و دقت آزمایش تایید گردد.

    راست خواه افزود : سازمان انرژی هسته ای کشورمان نخستین استاندارد بین المللی را در زمینه اجرای آزمون های غیرمخرب دریافت کرده و تنها مرجع آزمون ها و آزمایش های غیرمخرب در زمینه ایمنی جوش در سازه های فلزی است. رئیس مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور با اشاره به اینکه بالاترین کیفیت جوشکاری در صنایع هسته ای گفت: سازمان هسته ای کشور از سال 78 با تلاش متخصصان کشور موفق شد به بالاترین کیفیت جوشکاری در صنایع هسته ای دست یابد و پس از آن آزمون ها و تست های ایمنی را در صنعت جوشکاری انجام داد.

    راست خواه برای انجام آزمون و آزمایش های ایمنی جوشکاری اعلام آمادگی کرد و افزود: سازمان انرژی هسته ای در کشور آمادگی دارد برای اجرای استانداردهای جوش و جوشکاری در ساختمان و سازه های فلزی تمام تجهیزات آزمایشگاهی را در اختیار سازمان استاندارد تحقیقات صنعتی ایران قرار دهد. وی ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد ارتقای کیفیت، ایمنی و استحکام سازه های فلزی به ویژه در صنعت ساختمان کشور باشیم. رئیس مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور گفت: با اجرای استانداردهای جوشکاری از سال آینده ، ساخت سازه های با دوام در کشور بویژه در مناطق زلزله خیز گسترش می یابد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.