در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2881
    p.safdarin
    مشارکت کننده

    دیوارهای غیرباربر Q PANEL
    دیوارهای غیرباربرQ Panel متشکل از یک لایه بتن سبک فومی میانی و دو لایه روکش سیمان الیافی در طرفین می باشد که صرفاً به عنوان دیوارهای جدا کننده داخلی ساختمان قابل استفاده می¬باشد. این دیوارها به کمک runner و track های درنظر گرفلته شده به کف و سقف سازه متصل می¬شوند. ابعاد این پانل¬ها 3 متر ارتفاع و 6/0 متر عرض می-باشد و در ضخامتهای مختلف تولید می شوند. وزن هر مترمربع این پانلها تقریباً بین 40 و 60 کیلوگرم بر مترمربع است. اتصال پانلهای کناری به یکدیگر به کمک کام و زبانه¬های تعبیه شده در لبه طولی انجام میشود.
    این پانلها به عنوان دیوارهای غیرباربر و جداکننده داخلی در زمینه¬های حریق، آکوستیک و سازه در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مورد بررسی قرار گرفته و کاربرد آن در حیطه الزامات ارائه شده، مجاز است.
    های پس کشیده( ccl ) و پیش تنیده
    1- مقدمه:
    در سال های اخیر استفاده از سقفهای پس کشیده در ساختمانها رشد و پیشرفت داشته است. بیشترین کاربرد آن در کشور آمریکا بوده و در کالیفرنیا این سیستم اولین انتخاب برای سقفهای بتنی است. سقفهای پس کشیده همچنین در استرالیا، هنگ کنگ، سنگاپور و اروپا نیز استفاده میشود و در انگلستان نیز به سرعت در حال افزایش است.
    2- معرفی سیستم پیش تنیده:
    اگر چه سیستمهای پیش تنیدگی نیازمند دانش و نظرات فنی خاصی برای ساخت و نصب کردن می با شد ولی توضیح دادن مفهوم آن آسان است.در بشکه های چوبی قدیمی کشش ایجاد شده در حلقه های فلزی بطور مؤثری قطعات چوبی را به یکدیگر می فشارد تا مقاومت و پایداری آنرا افزایش دهد.
    از دیدگاه کلی پیش تنیدگی به معنای ایجاد تنش های دائمی مخالف با تنش هایی می باشد که در اثر بارهای خدمت در سازه ایجاد خواهند شد. همانطور که میدانیم بتن در فشار بسیار قوی ولی در کشش ضعیف عمل می نماید بطوریکه یک تنش کششی اندک می تواند باعث ترک خوردگی مقطع بتنی شود. عموما از میلگردهای فولادی در بتن بعنوان آرماتورکششی استفاده می شود تا مقدار ترک خوردگی را محدود نماید. برای روشن تر شدن موضوع یک تیر بتنی را مورد بررسی قرار می دهیم:
    در یک تیر بتنی معمولی (غیر پیش تنیده) که تحت بار ثقلی قرار دارد به واسطه خمش ایجاد شده در آن، پائین مقطع (زیر تار خنثی) به کشش افتاده و در بالا فشار ایجاد می گردد. لذا از آنجا که بتن در کشش ضعیف می باشد پس از ترک خوردن بتن در مقابل تنش های کششی، فولاد موجود در زیر تار خنثی به کشش می افتد .این امر ممکن است حتی تحت اثر وزن خود تیر نیز اتفاق بیافتد.

    #3170
    banafshe.1990
    مشارکت کننده

    سلام دوست عزیز لطفا برای ارائه خود تاریخ تعیین نمایید.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.