• این موضوع 1 پاسخ، 2 کاربر را دارد و آخرین بار در 13 سال، 6 ماه پیش بدست babi به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2764
    imported_saeed
    مشارکت کننده

    استرالیا گزینه بدی نیست

    معرفی انواع ویزاهاي مهاجرت به استراليا

    ویزای مهاجرت از طریق مهارت و تخصص:

    بطور کلي استراليا هدف جذب افرادي را دارد که تجارت ٬ تکنيک و يا مهارتهاي حرفه اي آنها باعث پيشرفت اقتصادي استراليا شود. مهارتهاي مورد نياز شامل مهارتهاي تخصصي است مثلا کساني که تحصيلات دانشگاهي در رشته خاص و مورد نياز در استراليا را داشته باشند يا دارای مهارتهاي فني و حرفه اي مورد نياز باشند و يا صاحب مشاغل تجاری یا خدماتی باشند. پيشرفت اقتصادی استرالیا باعث شده است که بطور ميانگين هفته ای 150000 شغل جديد تبليغات شود و درصد بيکاری در اين کشور به پايين ترين ميزان خود در 23 سال اخير برسد. اگر شما دارای مدرک تخصصي هستيد يا فارغ التحصيل در استراليا می باشيد می توانيد از اين طريق براي خود و همسرتان ويزا اخذ نماييد. بايد توجه داشت که صرفا داشتن تخصص در يک رشته کافي نيست بلکه تخصص بايستي مورد نياز استراليا باشد. لذا بايستی زمينه تخصصي و کاري شما با يکي از مشاغل در ليست مورد نياز استرالیا همخواني داشته باشد (Skilled Occupation List) اين ليست توسط دولت استراليا مشخص گرديده است.چنانچه مدرک تحصيلی و يا عنوان کاريتان در اين ليست نباشد شما نمي توانيد متقاضي اين نوع ويزا باشيد.

    شرايط مشترک براي داوطلبين اين نوع ويزا عبارتست از :

    1- داشتن سن زير 45 سال

    2- داشتن مدرک زبان IELTS

    3- داشتن سابقه کار کافی

    مدت زمان لازم برای گرفتن ويزا

    بطور کلي مدت زمان بستگي به نوع ويزا دارد واز يک فرد به فرد ديگر با توجه به شرايط فرق می نمايد. بطور متوسط مدت زمان اخذ ویزا برای ولی بطور متوسط اين مدت زمان بين 14 تا 16 ماه طول می کشد.

    انواع ویزاهای که در کلاس Skilled قرار دارند

    1- ویزای Skilled Independent : تمامي متقاضياني دارای 120 امتیاز مي می باشند می توانند برای این ویزا اقدام نمایند.

    2- ویزای Family Sponsored: متقاضیانی که در استرالیا دارای بستگان درجه اول می باشند می توانند برای این ویزا اقدام نمایند.

    3- ویزای Skilled Overseas Student: دانشجویانی که در استرالیا مشغول به تحصیل می باشند بعد از اتمام تحصیل می توانند جهت دریافت اقامت دائم برای این ویزا اقدام نمایند به شرطی که از اتمام تحصیلشان 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.

    4- ویزای Skilled Independent Regional or SIR :
    ویزای سرمایه گذاری:

    تمام متقاضیانی که امتیاز آنها کمتر از 120 و بیشتر از 100 می باشد می توانند برای این ویزا اقدام کنند. ویزای SIR یک ویزای 3 ساله است که متقاضی می بایست به مدت 2 سال در نواحی خاص که در هر ایالت از طرف دولت مشخص شده است (مانند Adelaide در South Australia) اقامت داشته باشند. همچنین متقاضی می بایست یکسال بصورت تمام وقت در این نواحی کار کند. بعد از دو سال متقاضی واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهد بود.

    استراليا به تمام کساني که مايل به سرمايه گذاری در اين کشور هستند خوشامد می گويد.

    کساني که مايل به گرفتن ويزا از طريق تجارت مي باشند بايستي شريط زير را دارا باشند:

    الف ) دارندگان تجارت و یا مدیران موفق در خارج از استرالیا

    1- در شغل تجاري خود موفق باشند

    2- مالک حداقل 10 درصد تجارت مورد نظر باشيد و يا اينکه در چهار سال گذشته يک تجارت موفق را مديريت کرده باشيد.

    3- تجارتی که در آن فعالیت دارید داراي گردش مالي حدود 300000 دلار استرالیا در سال باشيد.

    4- باید عضو تصمیم گیرنده شرکت تجاری باشید.

    5- مي بايست در تجارتي که مي خواهيد در استراليا راه اندازي کنيد به مدت 2 سال مديريت داشته باشيد.

    6- سن شما بايستي زير 55 سال باشد.

    7- سرمايه ای در حدود 250000 دلار استراليا داشته باشيد.

    ب ) ویزای سرمایه گذاری

    چنانچه دارای سرمایه ای حدود 1.2 میلیون دلار استرالیا نقدی و یا غیر نقدی هستید و قادر هستید که مبلغ 750000 دلار را در بانکهای استرالیا سرمایه گذاری نمایید می توانید ویزای سرمایه گذاری اخذ نمایید. اخذ این ویزا از نظر زمانی سریعتر می باشد. در طول دوران سرمایه گذاری بانکهای استرالیا به شما سود خواهند پرداخت و اصل پول شما بعد از طی مدت زمان 4 سال به شما برگشت داده خواهد شد.

    پ ) افتتاح شرکت خود در داخل استرالیا

    دانستن زبان انگليسی الزامي نيست و متقاضيان مي توانند با پرداخت هزينه زبان انگليسي براي افراد بالاي 18 سال خانواده خود اقدام به ثبت نام آنها در کلاسهای رسمي زبان در استراليا نمایند.

    براي تمامي فروشندگان که دارای فروشگاه هستند و نيز تمامي توليد کنندگان که داراي توليدي و یا کارخانه هستند و يا شرکتهايي که کارهاي خدماتی انجام می دهند اين ويزا مناسب می باشد.

    ویزای همسر :
    اين ويزا براي شهروندان استرالیایی و یا افرادی که دارای اقامت دائم می باشند و می خواهند که شریک زندگی خود را به استرالیا بیاورند ٬ می باشد. شریک زندگی در اینجا شامل همسر ٬ نامزد و یا defacto می باشد. در صورتی دارای شرایط این ویزا خواهید بود که با یک شهروند استرالیایی و یا مقیم دائم استرالیا ازدواج ٬ نامزد و یا defacto باشید. چنانچه پرونده شما برای این ویزا موفقیت آمیز باشد به شما یک ویزای دو ساله Provisional داده خواهد شد و بعد از این دو سال شما می توانید برای گرفتن ویزای دائم اقدام نمایید. مدت زمان گرفتن این ویزا بین 6 تا 8 ماه می باشد.

    ویزای والدین:
    در صورتی می توانید از ویزا استفاده نمایید که شما والدین یک شهروند استرالیا یا والدین یک مقیم دائم (Permanent resident) باشید. همچنین بایستی حداقل نیمی از فرزندان شما شهروند یا مقیم دائم استرالیا باشند. بعنوان مثال چنانچه شما دارای سه فرزند هستید بایستی دو فرزند شما در استرالیا اقامت دائم داشته باشند. شما بایستی توسط فرزند خود به مدت دو سال اسپانسر شوید. همچنین متقاضی این ویزا می بایست دارای سلامتی کامل باشید و مراحل آزمایش های سلامتی را با موفقیت بگذراند. بعد از اقدام کردن برای این ویزا به متقاضی ویزای اقامت دائم داده خواهد شد و می تواند بصورت نا محدود در استرالیا اقامت داشته باشد. همچنین متقاضی از مزایای بیمه درمانی عمومی (Medicare) بهره مند خواهد شد. بعد از دو سال اقامت در استرالیا می توانید جهت دریافت Citizenship اقدام نمایید.

    ویزای تحصیلی:
    اگر مایلید که در دانشگاههای استرالیا به تحصیلات خود ادامه دهید می توانید از این ویزا استفاده کنید. گرفتن پذیرش از دانشگاههای استرالیا مستلزم شرایط کلی زیر است:

    1- بایستی دارای سلامت کلی باشید.

    2- گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر

    3- داشتن مدرک زبان انگلیسی IELTS (حداقل 5 از چهار قسمت برای Trades , حداقل 6 از چهار قسمت برای سایر مشاغل)

    4- داشتن گواهی مالی برای تامین مخارج دوران تحصیل

    تحصیل در TAFE استرالیا

    چنانچه نمی خواهید در دانشگاه تحصیل نمایید و مایل به تحصیل در دوره های فنی در TAFE هستید و قصد دارید با تحصیل در این رشته ها در استرالیا کار نمایید و ویزای دائم دریافت کنید شرایط لازم برای این رشته عبارتست از:

    – داشتن مدرک دیپلم یا فوق دیپلم

    – داشتن مدرک زبان IELTS میانگین 5

    – داشتن توانایی مالی برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی

    دوره های TAFE یکساله و یا دو ساله می باشد. بعد از گرفتن مدرک می توانید شروع بکار نمایید

    ویزای بازنشستگی :چنانچه سن شما یا همسرتان55 یا بالاتر می باشد و دارای فرزند وابسته نمی باشید می توانید با این ویزا به استرالیا بروید. مدت زمان این ویزا 4 سال می باشد. شما باید حداقل حدود 500000 دلار استرالیا به استرالیا ببرید. این ویزا قابل تمدید می باشد.

    ویزای کار :شما می توانید جهت اخذ ویزای کار اقدام نمایید چنانچه یک کارفرما در استرالیا حاضر به استخدام شما باشد و به شما پیشنهاد کاری یا Job offer بدهد. شما بایستی مدرک IELTS میانگین 4.5 داشته باشید. مدت زمان این ویزا 3ماه تا 4 سال می باشد

    اگر پرونده شما با موفقيت مراحل خود را سپرِي کند به شما ويزای اقامت دائم (Permanent Residency)تعلق خواهد گرفت.شما با اين ويزا می توانيد در استراليا زندگی و کار و تحصيل نماييد.با اين ويزا شما می توانيد برای هر کارفرمايي و در هر شغلی و در هر مکانی از استرالیا کار نماييد. شما از بيمه درماني Medicare استفاده خواهيد نمود . بعد از مدت زمان چهار سال بعنوان شهروند رسمی محسوب خواهيد گرديد و می توانید از Social Security Payments استفاده نمایید. بعد از چهار سال شما واجد شرایط خواهید بود که برای Citizenship اقدام نمایید.

    #3143
    babi
    مشارکت کننده

    بین گزینه های استرالیا و یا کانادا کدوم بهتره-کسی اطلاعاتی در این مورد داره .
    یا اصولا برای مهندسین عمران کجا بهتره.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.