در حال نمایش 10 نوشته (از کل 10)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2813
    fatemeh
    مشارکت کننده

    در سیستم اجرای تونلی دیوارها وسقف های بتن مسلح به صورت هم زمان آرماتوربندی قالب بندی و بتن ریزی می شوند این روش ضمن افزایش سرعت و کیفت اجرا عملکرد سازه ای و رفتار لرزه ای مجموعه سازه را به لحاظ یکپارچگی اعضا واتصالات آنها به نحو چشمگیری بهبود می بخشد.

    معرفی سیستم قالب تونلی
    سیستم تونلی سیستم سازه ای و اجرایی خاصی از ساختمانهای بتن آرمه می باشد. نام تونلي به دليل شكل قالب‌هاي فلزي یکپارچه ديوار‌ها و سقف‌ها و خارج شدن قالب بصورت یک پارچه ازکار بوسیله چرخ های تعبیه شده در زیر ان است. در سيستم تونلي، ديوار‌ها و سقف‌هاي بتن مسلح به صورت هم زمان آرماتوربندي، قالب‌بندي و بتن‌ريزي مي‌شوند ، بطوری که اسکلت بتنی ساختمان فقط شامل دیوار های بتنی باربر و سقف های دال بتنی بوده و فاقد هرگونه اعضای سازه ای معمول نظیر تیر و ستون است . پس از پایان هر مرحله بتن ریزی دیوار و دال و با گذشت زمان گیرش و کسب مقاومت کافی بتن امکان قالب برداری و انتقال قالبها به طبقه بالاتر وجود داشته و اسکلت یک طبقه به طور کامل به دست می آید.
    روش اجرا :در اين روش ابتدا آرماتور‌بندي و جاگذاري مدار‌هاي برقي ديوار‌ها انجام مي‌شود و هم زمان با اين اقدامات قالب‌بندي بازشو‌هاي مورد نياز براي تاسيسات و در و پنجره اجرا مي‌شود. آنگاه، قالب‌هاي دو طرف ديوار را به صورت پشت به پشت، قالب‌بندي مي‌كنند و با قرار گرفتن قالب‌هاي متوالي در كنار هم مجموعه قالب‌هاي ديوار و سقف را تشكيل مي‌دهند.
    در ساختمان‌هاي با سيستم تونلي، در برخي موارد، براي افزايش سهولت و سرعت اجرا، اجزاي غير سازه‌اي مانند ديوار‌هاي جداكننده، پله‌ها و پانل‌هاي نما به صورت پيش ساخته در نظر گرفته مي‌شوند.اين سيستم صرفاً براي طرح‌هاي انبوه‌سازي مطرح است و در پروژه‌هاي كوچك، توجيه اقتصادی ندارد.
    مزایای سیستم تونلی:طراحی مدولار، وزن کمتر،سرعت در اجرا وکاهش هزینه تمام شده ومقاومت بسیار خوب در برابر زلزله
    معایب سیستم تونلی : سرمایه گذاری اولیه بالا : محدودیتهای معماری، عایق بندی حرارتی ساختمان، عدم تامین پارکینگ در زیر ساختمان ،عدم امکان استفاده در زمینهای شهری دارای محدودیت و شيب زمين
    الزامات طراحي:رعایت کلیه ظوابط طراحی ساختمان های بتن ارمه اعم ازرعایت مبانی لرزه اي و سازه اي،منظم بودن ساختمان در پلان و ارتفاع و رعايت مبحث سوم ،هجدهم و نوزدهم مقررات ملي ساختمان در طراحی الزامي است.

    تاریخ ارایه:21/12/1391

    #3172
    spark
    مشارکت کننده

    فاطمه جان اطلاعات تکمیلی پروژه، تو همین قسمت میذاری؟ 

    #3251
    fatemeh
    مشارکت کننده

    بله عزیزم فکر میکنم که باید همین جا باشه

    #3271
    ناشناس
    میهمان

    با سلام چنانچه بخواهیم ارک در بعظی نقاط ساختمان داشته باشیم ایا قابل اجراست یا خیر؟

    #3316
    fatemeh
    مشارکت کننده

    باسلام
    در این سیستم ساخت میتوان از ارک نیز استفاده نمود البته نوع قالبها متفاوتتر است که همراه با قالبهای اصلی اجرا میشود ولی معمولا اجرا نمیشود به دلیل اینکه سرعت کار پایین میاید و معمولا در این سیستم ارک کمتر استفاده میشود.

    #3360
    ناشناس
    میهمان

    با سلام
    1- تعداد طبقات در این ساختمان به چه صورت میباشد؟ نسبت به نمونه های مشابه؟

    #3378
    silverhead
    مشارکت کننده

    سلام
    سوال : آیا برای انتقال قالبها به طبقات بالاتر قالبها را از هم باز میکنیم و توسط کارگران حمل میشود یا بصورت یکپارچه با جرثقیل انتقال پیدا میکند ؟

    #3421
    fatemeh
    مشارکت کننده

    راحله:
    تعداد طبقات 12 وارتفاع ساختمان 50 متر از سطح تراز مبنا

    #3422
    fatemeh
    مشارکت کننده

    :silverhead
    نام تونلي به دليل شكل قالب‌هاي فلزي یکپارچه ديوار‌ها و سقف‌ها است .و خارج شدن قالب بصورت یک پارچه ازکار بوسیله چرخ های تعبیه شده در زیر ان است. وبا جرثقیل به طبقات بالا منتقل می شود.

    #3423
    fatemeh
    مشارکت کننده

    spark:
    استاد فرموده بودند مطالب به صورت چکیده باشد.اطلاعات کامل در جزوه موجود است.

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 10)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.