• این موضوع 1 پاسخ، 2 کاربر را دارد و آخرین بار در 11 سال پیش بدست eskandari به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2924
    elnazr
    مشارکت کننده

    Double Tee همانطور که از نام آن‌ها مشخص است و در شکل نیز ملاحظه می‌شود از یک جفت تیرT شکل تشکیل شده‌اند. این سقف‌ها به صورت پیش ساخته در کارخانه تولید شده و به محل اجرای پروژه انتقال می‌یابند. استفاده از این دال‌های نیمه پیش ساخته به علت حذف مراحل مربوط به قالب بندی و دوره انتظار به مقاومت رسیدن بتن ، می‌تواند موجب افزایش سرعت اجرای سقف شود

    مزایای سیستم :
    1- رفتار سیستم سقف دال¬های نیمه پیش ساخته بتن مسلح Double Tee مشابه سقفهای داخل یک طرفه می¬باشد. در طراحی و اجرای این سیستم باید، صلبیت و یکپارچگی سقف با ارائه محاسبات کافی صرفاً به کمک اجرای بتن رویه تأمین شود.
    2- در این سیستم، به منظور تأمین یکپارچگی در دیافراگم سقف و همچنین تحمل عکس¬العمل ناشی از تیرچه-ها، می¬بایست در پیرامون سقف، تیرهای پیرامون طراحی و اجرا شوند. همچنین در محل اتصال دال نیمه پیش ساخته به تیر پیرامونی، لازم است، میلگردهای تأمین کننده یکپارچگی اعضا به طور مناسب طراحی و اجرا شوند.
    3- استفاده از این سیستم با توجه به دو بند فوق، در کلیه پهنه¬های لرزه¬خیزی ایران بلامانع است.
    4- لازم است یکپارچگی و کفایت اتصال دال بتن مسلح به عضو باربر جانبی باارائه محاسبات مناسب در طراحی و اجرا تأمین شود.
    5- چنانچه در طراحی¬ها از عملکرد مرکب بتن رویه و دال نیمه پیش ساخته استفاده می¬شود، لازم است زائده-های برشی برای انتقال برش ناشی خمش، بین بتن رویه و Double Tee پیش ساخته طراحی و اجرا شوند…….

    تاریخ ارائه ۹۲/۰۲/۲۳

    #3232
    eskandari
    مشارکت کننده

    لینک+عکس؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.