• این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 13 سال، 7 ماه پیش بدست ehsan به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2760
    ehsan
    مشارکت کننده

    سومین کنفرانس ملی سازه های فضاکار توسط قطب علمی فناوری معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می شود.
    به گزارش شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران (شاسا) به دنبال برگزاری موفقیت آمیز دومین کنفرانس ملی سازه های فضاکار در خرداد ۱۳۸۶ توسط دانشگاه تهران، قطب علمی فناوری معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، “سومین کنفرانس ملی سازه های فضاکار”را با رویکرد معماریِ سازه همزمان با برگزاری دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه برگزار نماید.

    سازه فضاکار (spatial structure) به سازه ای اطلاق می شود که سه بعد دارد. این نوع سازه در مقایسه با سازه های عمومی صفحه ای (plane structure) مانند خرپاهای صفحه ای قرار می گیرند که بیش از دو بعد ندارند. در عمل سازه فضا کار به مجموعه ای از سازه ها اطلاق می شود که شامل تیرها، طاقهای گنبدی گنبدها، برج ها، شبکه های کابلی، سیستم های پوسته ای، ترکیبات تاشو و اشکال کششی می باشد. سازه های فضاکار دامنه بزرگی از اشکال و سازه های ساخته شده با مواد مختلف نظیر فولاد، آلومیونیوم، چوب، بتن، کامپوزیتهای مسلح، انواع صفحات فیبری، شیشه و یا ترکیبی از این موارد را شامل می شود.
    امروزه با توجه به ویژگیهای متنوع سازه های فضاکار، که ناشی از قابلیت منحصر به فرد این نوع سازه ها، شامل امکان پوشش دهانه های بزرگ و خلق جلوه های زیبا، وزن بسیار کم، سادگی تولید، سرعت نصب. و همچنین نیاز شهروندان به داشتن فضاهای بزرگ بدون حضور ستون های میانی در مراکز عمومی خدماتی نظیر مراکز خرید، مساجد و فضاهای آموزشی می باشد، کاربرد سازه های فضاکار فراگیر شده است. همچنین امکان ایجاد اشکال بسیار متنوع از جمله طرحهای گنبدی، چلیکی، قوسی، شبکه ای مسطح دو یا چند لایه از دیگر جذابیت فراوان این شیوه نوین ساخت و ساز می باشد.
    سایر کاربردهای سازه های فضاکار را می توان در استادیوم های ورزشی، مراکز فرهنگی، سالن های اجتماعات، ایستگاه های قطار ، فرودگاهها، مراکز تفریحی و مسکونی مشاهده نمود.
    لذا با توجه به پیشرفت سریع کشور ایران در بخش های عمرانی، نیاز به استفاده از سازه های فضاکار نیز بیشتر شده است که سومین کنفرانس ملی سازه های فضاکار با هدف ترویج دانش این رشته مهم علوم معماری و عمران برگزار خواهد شد.
    اطلاعات تکمیلی سومین کنفرانس ملی سازه های فضاکار در پایگاه اینترنتی کنفرانس به آدرس: http://ceat.ut.ac.ir/ncss2011/fa در دسترس علاقه مندان می باشد.

    محورهای کنفرانس

    * ویژگی‌های معماری سازه‌های فضاکار
    * فرم‌شناسی در سازه‌های فضاکار
    * تأثیر متقابل فرم، معماری و رفتار سازه‌ای
    * ابداعات و طرح‌های بدیع و نوین
    * سیستم‌های سازه‌های فضاکار
    * مدل‌سازی و تحلیل
    * مدول‌ها و پیونده‌ها
    * بارگذاری
    * پایداری و کمانش سازه‌های فضاکار
    * دینامیک و رفتار لرزه‌ای سازه‌های فضاکار
    * جنبه‌های رفتار خطی و غیر خطی
    * روش‌های تجربی و تحلیل آزمایشگاهی اعضا و پیونده‌ها
    * ویژگی‌های مصالح (اعضا سازه و پوشانه‌ها)
    * بهینه‌یابی
    * روش‌ها و فرآیندهای تولید، ساخت، نصب و اجرا
    * مدیریت کیفیت
    * اقتصاد سازه‌های فضاکار
    * ارزیابی احتمال اندیشانه ایمنی و قابلیت اطمینان
    * نقاط عطف و تحولات حاصل از تجارب قبلی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • موضوع ‘سومین کنفرانس ملی سازه های فضاکار برگزار می شود&#8217 برای پاسخ های جدید بسته است.