• این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 11 سال پیش بدست ناشناس به‌روزرسانی شده است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2996
    ناشناس
    میهمان

    اولین پرسشی که ذهن آدمو درگیره خودش می‌کنم طراحی داخلی‌ چیست؟معماری داخلی‌ و دکوراسیون داخلی‌ چیست؟

    برای باز شدن موضوع اشاره می‌کنم که طراحی داخلی‌ تعریف و مفهوم کلی‌ و جامعی است از خلق فضای داخلی یک معماری بهترین تعریف برای معماری داخلی‌ و دکوراسیون این ست که فضا بتواند آرامش و براوردن مورد انتظار از فضای داخلی رو براورده سازد . در ان راه وارد بسیاری به ما کمک خواهد کرد مثل نورپردازی دکوراسیون یا چیدن و رنگ نعزم تعادل و خیلی عوامل دیگر، که با در نظر گرفتن همه ان پرترها میتونیم یه طراحی خیلی خوب ارائه دهیم .

    همیشه وقتی‌ کلمه طراحی داخلی رو می‌شنویم ناخودآگاه بعضی‌ کلمات را در کنار کلمه اصلی‌ می‌بریم .ان کلمات و مفاهیم باعث شدند که همیشه برداشت درستی‌ از طراحی داخلی‌ نداشته باشیم .

    ان کلمات مانند :دکوراسیون داخلی‌ نظم تعادل چیدمان ،کاغذ دیواری،مبلمانی کلاسیک لوازم ..اما به درستی‌ طراحی داخلی‌ چیست ؟
    طراحی داخلی‌ خلق فضای داخل معماری است . به نحوی که وقتی‌ یه نفر با یک فضا خیلی سرو کار دارد و مدت زیادی از وقت خود را در اون مکان میگذراند احساس راحتی‌ کند و احساس خستگی‌ نسبت به اون مکان نکند. در ارائه مفاهیم و نکاتی‌ که در طراحی داخلی‌ و دکوراسیون همیشه باید مورد توجه قررگیرند نام میبرم .
    ارگونومی:همانطور که بر همه واضح است استفاده کننده از فضای داخلی‌ ساختمان،انسان یا آدمهای هستند با نیاز مشخص انسان از فضای معماری شهری که خیلی خیلی زیاد مکانیکی و ماشینی شده به فضای داخلی ساختمان پناه میبرند و از ان معماری انتظار میرود ارگونومی یا طراحی بر اساس مقیاس و ابعاد انسان یعنی‌ توجه به مصرف کنند یعنی‌ براوردن نیاز او یعنی‌ ایجاد و به وجود آوردن فضای راحت از نظر دسترسیها و ارتباط برقرار کردنها .
    در چند نمونه از طراحی مهدکودک‌ها یا فروشگاه اسباب بازی علاوه بر درب بزرگ یه درب کوچیک تر با سازگاریری بیشتر با کودکان طراحی شده ، قفسی کوچک که کودکان بتوانند به راحتی‌ با وسایل ارتباط بر قرار کنند.
    عملکرد :عملکرد فضارو می‌خواهم با ذکر یک مثال بیان کنم .. مثلا در یک فروشگاه ،عملکرد مورد نظر برای ۲ دست مختلف باید در نظر گرفته شود فروشنده و خریدار هرکدام نیازهای متفاوتی از عملکرد دارند و انتظارهای گوناگون ،در سایت یک معمار ایجاد تعادل و براوردن ساختمان ان نیز در انتظار است .
    مصالح : موردی که خیلی مهم بود و هست مصالح ساختمان به کار رفته در داخل فضای معماری است شناخت مصالح و استفاده درست و به جای آنها از رسالتهای دیگر یک معمار است .برای استفاده کنند فضا را تبدیک به فضای تکراری نکند.علاوه بر اینکه مصالح ساختمانیه مورد استفاده در فضای داخلی‌ باید در کنار احساس آرامش ، آدم شلوغی ،سازگاری ،همنشینی مناسب ،نیزهای متفاوت،شاغل متفاوت ، فضای متفاوت و غیره .. نیز وجود دارد و خارج از ان بحث بود و نمی‌توان آن را باز کرد.
    مورد دیگر که میتونیم در دکوراسیون داخلی‌ مورد توجه قرار دهیم توجه به هزینه و درست هزینه کردن است :همیشه منابع و مبالغ نه محدود بود ان یک اصل از زمانهای قدیم بود و تازههای آیندهم هست . پس با اینکه با منابع محدود و مبالغ . کجا و چگونه هزینه کنیم بسیار مهم و قابل توجه است
    انتخاب وسایل چیدمان وسایل انتخاب نور مناسب ، ترکیب رنگ ایجاد فضاهای سردو گرم با رنگها، القای فضاهای خاص با عملکردهای خاص ،مانند خواب ،نهارخوری و … مثلا در فضاهای خواب نباید احساس کنیم داخل سالن ورزش هستیم و بلعکس .

    دعوت کردن نور طبیعی به فضاهای که به آن نیز دارند .ایجاد گوشه گوناگون با تصویرها و احساس‌های گوناگون ، خیلی از وارد دیگر باید از طراحی و دکوراسیون داخلی معماری ما مورد توجه قرار گیرند

    تا بتوانیم فضاهایی خلق کنیم که انسانها زندگی‌ کنن و احساس آرامش کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.